torsdag, november 06, 2008

Kastar bollen i luften, ser var den landar

Elefantsnabel, också!
Är så jäkla mycket som jag inte har gjort, men som jag borde, känns det som. Inte blev det det minsta lättare idag när vår lärare i Textkommunikation gav oss värsta uppgiften to have completed by 5e december! Har jag nånsin tidigare uttryckt mitt hat mot den här kursen, förresten? Ja, jag trodde väl det.

Nu är jag dessutom så sjukt trött att jag skulle kunna däcka på stället. Får bli sängen tidigt ikväll istället och sen får vi börja hantera all skit i morgon. Men jag tror ändå att Timbuktu säger det bäst:

Hej allihopa, hej hej hallå
Hej god dag, tack god dag, hej goddag, hur är läget?
Jo tack så här är det att ännu en gång står vi inför samma gamla problem som vanligt.
Dom ofantligt stora och dom pyttesmå, och jag vet som vanligt inte hur vi ska lösa eller komma över dom här sakerna som står emellan oss och total lycka.
Men vad jag tror är att om vi skiter i det och inte gör ett piss så kommer nog tiden att lösa hela grejen, för tiden har en sån magisk effekt på oss.
Mañana mañana, eller manana manana som vi säger.
Skjut på det, skjut på det, skjut på det!

Inga kommentarer: