söndag, november 30, 2008

Lite om mycket

Det snorar på och jag har börjat gå in i ett missbruk av halstabletter, men det blir säkert bra tillslut det också.

Varit en rätt lugn och seg helg so far och jag är arg på mig själv för att jag inte skrivit ett skvatt på mitt reportage - deadline på fredag! Crap. Får väl se om jag kan få skrivit i alla fall en eller två rader lite senare.
Vid halv fem drar vi dock till mormor och morfar; morfar fyller 62 på tisdag så idag är det kalas.
Bones tillbaka på TV idag. Det tillsammans med Gossip Girl ska ses. Blir kanske dock att spela in eftersom jag inte vet/tror vi kommer vara hemma tills dess. Sedan är det ju dessutom Parlamentet vid halv nio idag med ett kärt återseende: Björn Gustafsson!

Första advent var det visst idag också. Är väl inget direkt man firar så, har inte ens en sådan där ljusstake uppe än för mamma hade hittat något nytt hon ville pröva på, men det har inte riktigt funnits tid till det. Anyway, vad jag ville ha sagt var trevlig första advent på er!

Och just det, innan jag glömmer: en liten up-date om valparna kanske är någon som vill ha? Från och med onsdag får de flytta hemifrån. Då flyttar en av tikarna, Helsingborg blir det för hennes del om jag inte minns helt fel. Sedan på lördag åker den andra tiken, Malmö tror jag det var där. De två hanarna har fortfarande inte fått några definitiva köpare, men en ser det rätt ljust ut för. Får se vad som händer där. Dessutom var det en barnfamilj här igår och tittade och ett äldre par idag. Damen där verkade i alla fall väldigt intresserad. Återigen: vi får väl se vad som händer.
Vad gäller bilder har jag tyvärr i princip inga alls, men jag tänkte att jag ska få mamma att skicka lite till mig och så ska jag då försöka bjuda er på ett inlägg med valparna i olika stadier; från födsel till flytt.

Nej, nu får jag nog gå och snyta mig!

4 kommentarer:

niffin sa...

"Från födsel till flytt" - å, här väntas det spänt, ska du veta! :P

(Hur gick det förresten med den där "talanalysen"? Vem blev det?)

Thina sa...

Oj oj oj, då får jag försöka göra mitt bästa för att inte göra någon besviken! Haha

(Ehm, ja du... haha. Gjorde den faktiskt aldrig... Läraren sa aldrig nåt, och ja... Men vi fick en ny uppgift där vi skulle kommentera någons tal, skulle märka ut vissa stilfigurer mm. Vi fick då en lista med tal att välja på, och då blev det Earl Spencers :))

Anonym sa...

Hoppas det känns bättre med förkylningen nu <3

Thina sa...

Jarå, nu är det betydligt bättre! Den är inte borta, men det är inte alls lika jobbigt längre :) Tack!