söndag, november 09, 2008

Ten Inch Hero

Igår fick jag äntligen sett denna film som jag velat så länge!

Från cdon.com:

I Ten Inch Hero bjuds vi på humor och känslor i klass med Diner, the
Breakfast Club och Mystic Pizza. Ten Inch Hero är så mycket mer än bara en
smörgås – det handlar om att hitta kärleken där du minst anar det.

Fyra vänner tar itu med sina kärleksliv och lär
känna sig själva samtidigt som de jobbar på ett trendigt smörgåscafé i Santa
Cruz, Kalifornien. Vardagen i den här hippa lilla smörgåsshoppen är fylld av
sex, kärlek och skratt. Kompisgänget som jobbar här finner styrka och stöd hos
varandra när kärlekslivet stormar och caféet blir deras egen lilla oas. Skylten
i fönstret säger allt: ”Hjälp sökes. Normala människor
undanbedes.”

Jag vet inte om jag kanske hade lite för höga förväntningar på den här filmen, pga folks kommentarer som man läst osv, samt att jag kanske ville att den skulle vara mer än den var. Men att få se Jensen Ackles i kilt är trots allt priceless!

Annat nämnvärt är att typ hälften av skådisarna är mer eller mindre kända från One Tree Hill, och Bethany Joy Galeotti medverkar med fler en låt till soundtracket. För alla er som kollar på Heroes finns även ett bakant ansikte i form av flickan som där spelar Molly.

Och även om ni inte ser filmen, så måste ni ändå se en av filmens roligaste scener:

5 kommentarer:

Anonym sa...

det där var ju inte ens kul:S

Thina sa...

Well, we're all different ;)

Stookiglia sa...

Så den var inte lika bra som du trodde då eller?

Thina sa...

Nja, jag vet inte om jag riktigt vill uttrycka det så egentligen. Mer att jag nog hade förväntat mig något annat, för plotten var ändå väldigt seriös. Tror jag hade fått intrycket att den inte skulle vara rikigt det. Men ju mer jag tänker på filmen i efterhand, desto mer funderar jag på what's there not to like? Så in i min samling ska den fortfarande! :)

Stookiglia sa...

Jaha. Jag tror jag fattar :)