tisdag, december 22, 2009

I ett barns klara ögon bor den

Det fortsätter att snöa, så visst ser det lovande ut! Men efter vad som hände för ett par år sedan ropar jag verkligen inte hej innan jag kommit över bäcken när det gäller sånt här.

Vi tar en julsång istället. "Julen är här" med Tommy Körberg och Sissel Kyrkjebø. Som jag nämnde tidigare (igår va?) så har jag en lite speciell relation till den här låten.
Mina två första år i grundskolan hade jag världens bästa lärare, hands down. Den ena av dem, som var förskolelärare, spelade mycket gitarr och vi sjung - många låtar sitter kvar (när allt annat försvinner hehe)! I alla fall, jag gick i en 0-1-2:a så även om vi gjorde olika saker så gjorde vi också väldigt mycket saker tillsammans - som att sjunga. Och nu minns jag inte om det var i nollan eller ettan, eller kanske rent av båda åren, men vi blev i alla fall presenterade för den här sången och den lärde vi oss! Jag har för mig att det blev en ganska stor grej också, och vi framförde den bl a i kyrkan när vi hade första advent-firande. Så ja, den kommer alltid att vara speciell för mig.


Och nu är det inte många bockar kvar att elda här!

1 kommentar:

Anonym sa...

sen är det ju trevligt att den härlige billy butt skrev den :D

/kundis