söndag, december 20, 2009

Look for the girl with the broken smile


Jag är en sucker för listor. Denna är hittad och snodd hos Stookster. Hon ville ju i för sig att jag skulle göra den så... :P

1. Vilken svordom använder du mest?
Nu vet jag inte bara för att jag får frågan. Svär väl lite blandat. Men ”fan” känns som ett bra svar
2. Äger du en iPod?
Nej, jag har aldrig haft ett behov av en. Förr MP3, nu mobil
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Vet inte. Nio eller tio tror jag. Har inte använt den på länge. Jag har blivit slacker
4. Hur många resväskor äger du?
Beror på vad man definierar som ”resväska”. Men definierar man det som jag så tror jag att vi har två. Eller kanske en?
5. Använder du flip-floppar?
Nej, det går ju för fan (told you so!) inte! Jag har mobbade fötter
6. Var köper du dina matvaror ifrån?
Affären. Okej, mestadels Coop. Sen vänstrar vi lite med Willys ibland
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Ta. Hatar att vara med på kort, det blir ju ändå inte bra liksom
8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Allt flyter. Hade förövrigt högre förväntningar på den om nån undrar
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna?
Beror på vilka personer det handlar om
10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Beror väl på hur mycket jag vinner. 25 spänn räcker ju liksom inte till nån ponny direkt
11. Har någon någonsin kallat dig lat?
HAHAHAHAHAHAHAHAHA. Ja
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Anabola stenciler
13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Aquas singel “Cartoon heroes” :D
14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Lill-Babs! Säger vi
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Om jag sa det skulle det väl inte vara nån hemlighet? Men nej. I så fall har jag glömt. Ha, jag måste vara världens bästa person att berätta hemligheter för!
16. När var senast någon stötte på dig?
Med en pinne eller?
17. Vad åt du till middag senast?
Tacos häromdagen
18. Använder du huvtröjor?
Jag bor i dem!
19. Kan du vissla?
Ja, men jag är inte bra på det
20. Vem var den senaste som ringde dig?
Mamma
21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Balder! Eller ja, den finns ju bara på Liseberg så en berg- och dalbana dårå
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Jag kommer inte på något bra svar
23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
031
24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Vadå ”när du var liten”?!
25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Jag har inte mätt det faktiskt
26. Hur många syskon har du?
Två
27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Jag tycker att det är otrivsamt med människor i allmänhet, i alla fall såna jag inte känner
28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Sunes sommar
29. Äger du några popband t-shirts?
Hade en Spice Girls-t-shirt en gång. Typ sjuttio år efter att de blev opopulära
30. När flög du senast?
Oktober. Italien ♥
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fem
32. Läser du för skojs skull?
Sällan nu mer
33. Pratar du några andra språk?
Engelska. Sen minns jag vissa bits and pieces av skoltyskan, men det är ju inte samma sak
34. Diskar du din egen disk?
Inte om jag slipper. Vilket jag oftast gör eftersom diskmaskinen gör det åt mig. Fast den måste ju fyllas, men det gör jag oftast inte heller om jag slipper
35. Har du gråtit offentligt?
Ja
36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Jag brukade vara cool och ha en av varje. Nu har jag bara laptopen
37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Nej, jag orkar inte
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Har väl ingen direkt craving för det så sett, men jag tror jag vet vad jag skulle göra om jag gjorde nåt
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Grattis är gott! Nää, men det beror nog på vem det är och vad man ska göra. Och vem som frågade kanske?
40. Kan du kasta macka?
Jag kan kasta sten…
41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej, bara genom TV-rutan. Och det är ju annars nästan samma sak
42. Vad har du med dig in på bion?
Biobiljetten. Annars kommer man ju inte in
43. Vem var din favoritlärare och varför?
Bodil och Åsa! Önskar att jag hade kunnat få ha dem för alltid, det finns verkligen inga bättre! ♥
44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Nej
45. Vad har du för väder?
Kallt
46. Har du en blogg?
Nej, jag bara låtsas att jag har det
47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Engelska och diverse medieämnen
48. Gillar du att flyga?
Med eller utan plan?
49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Jag vet inte hur jag ska kunna förklara det, men det är det absolut viktigaste i alla fall! Nu kan ni få gissa om ni vill
50. När sov du senast på golvet?
Hur ska jag veta det? Obviously så sov jag ju…
51. Vilken är din favorit drink?
Strawberry Daiqiri – när Antonia dricker den! :D
52. Gillar du din boende-situation?
Man börjar allt oftare önska att den såg annorlunda ut, to put it simple
53. Vilken är din mammas hemstad?
Götet
54. Din pappas hemstad?
Samma som mamma
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Tillräckligt
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Beror på vem man frågar
57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej, snarare tvärtom
58. Vilken är din favoritfrukt?
Päron och clementin
59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
Försökte göra det fyndigt med ett mattetal som ni skulle få räkna ut, men jag orkade inte. Matte är ju trots allt inte min grej. 20
61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
I alla fall andras :P
62. Tror du på liv på andra planeter?
Har funderat på det och en gång kom jag nog fram till nåt rätt bra. Men nu har jag glömt vad det var. Jag glömmer mycket saker… Undrar vad det beror på egentligen?
63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Det har jag också glömt
64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Jag tror på dinosaurierna. Enough said
65. Vad var det senaste du åt?
Frukost
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Har mer med personen i sig att göra än kön
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Jag är döpt efter en dassrulle
68. Gillar du senap?
I rätt sammanhang
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
”Fuck this shit” tror jag
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Inte idag
71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
En kombination av Spindelmannen och Optimus Prime (från Transformers)
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej
73. Tycker du om att krama folk?
Alltså, jag har väl inget emot det egentligen. Men jag har inte som vana att göra det
74. Skulle du säga att du är trendig?
I’m me
75. Äger du en digitalkamera?
En gammal. Har slutat använda den
76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Har det nånsin hänt så kommer jag inte på det nu
77. Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det?
Ja, om jag ville prata med dem så…
78. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Alla Totte-böcker
79. Vad är du allergisk mot?
Allt som jag inte tycker om. Speciellt städning
80. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
”Är du vegetarian för att du älskar djur eller för att du hatar växter?” Men nej
81. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Andreas
82. Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
”Bloggisar” är ett löjligt namn

2 kommentarer:

Sparkling sa...

Hahha, Tack! en gott skratt var precis vad ja behövde :)

Stookiglia sa...

Nummer 24! Hahaha!! Det var vad jag kallar ett bra svar ;D
Nummer 39: "Grattis är gott" Hihi!! Lite tryckfel där kanske? Ta lax, det är dyrt.... gott.
Nummer 64 var bra svarat. Jag tror också på dinosaurierna.
Är du döpt efter en dassrulle? *asg*

Tack för att du svarade på listan! Det var kul att läsa. Hihi!