onsdag, april 30, 2008

Allmänbildning

Valborg idag, men det betyder inget för mig.
Mamma, pappa & lillebror "den yngsta modellen" är precis på väg ut genom dörren och försvinner några timmar. För min del betyder det nog TV med hamburgare & negerbollssmet.
Och ja, jag sa det. Negerboll. Jag är inte rasistisk, för mig heter det så. Jag ser inte det som något rasistiskt alls, det är bara det namn jag är uppvuxen med. Fattar inte ens varför man som mörkhyad ska ta åt sig, negerbollar är ju GOTT! En del kan ju inte ens uppfatta en komplimang när den hoppar upp och biter en i näsan!

3 kommentarer:

niffin sa...

Har du sett den här bloggen: http://krookskommentarer.blogg.se/
Underbar för oss Amandalovers. ;)
Ha det gott resten av dan!

Stookiglia sa...

Negerbullar är så gott!! Blir ju avundsjuk på dig som får sån smet.
Jag kallar det också för det som du kanske såg. Eller negerbullar. Det är ju inget negativt och jag vet en mörkhyad som skrattade åt namnet. Han tyckte det lät sött och kände sig inte alls stött så varför ska vi då döpa om det liksom? Jag fortsätter säga det som jag alltid sagt.

Thina sa...

soul bird > Ska kolla in detta! ;)

stookii > Word! Jag har dessutom ofta fått höra att vi svenskar tar mer illa upp än de mörkhyade faktiskt gör! Jag säger då det. Däremot blidde det faktiskt aldrig nån smet, jag orkade inte göra :P