fredag, april 03, 2009

Lollipop mob

Idag på väg till skolan fick jag glass. Metro stod på Drottningtorget och delade ut å GBs vägnar. Glass är gott, synd bara att vädret var så deprimerande och inte alls typiskt glassigt!

Och hela den här skiten med vad man ska göra efter studenten hopar sig som ett stort, grått och ondskefullt moln ovanför mitt huvud. Vad vill jag egentligen?! Varför kan inte någon bara komma och tala om det för mig?
Idag har jag tänkt extra mycket på det, funderat mycket fram och tillbaka. Vid ett tillfälle nästan bestämt mig för något med, men såklart upptäcker man alltid ny information när man kommer hem och sätter sig för att kolla på det ordentligt. Sådant som sätter käppar i hjulet och knuffar tillbaka en till ruta ett igen. Och man lämnas ännu mer förvirrad än innan. Även om jag ser fram emot studenten mer än något annat, skulle jag verkligen kunna behöva en nödbroms just nu! 15 april är alldeles snart här och då måste jag veta.

Mejlade min SYO alldeles nyss, förhoppningsvis svarar han snart så att molntäcket kan spricka upp i alla fall lite!
Men nu är det ju påsklov, så ska försöka njuta lite i all förtvivlan och förvirring med.

Inga kommentarer: