måndag, april 27, 2009

Reach out your hand and I'll make you mine

Jag städade aldrig mitt rum i helgen. Förvånande, va?

Tänkte lite snabbt berätta om i fredags då det redovisades projektarbete: Egentligen gick det väl rätt bra. Vi fick sagt det vi skulle, fast vi tog nog rätt mycket mer än 10 minuter på oss. Eller jag vet att vi tog mer än 10 minuter, men jag vet inte hur mycket. Vi hade bara personer vi umgås mycket (läs: dagligen) med i vår grupp, förrutom en kille, så det måste ju egentligen ha varit värst för honom i så fall.
Jag var sjukt nervös precis innan allt skulle börja och medan den killen redovisade - vi skulle upp som nummer två - men jag lugnade mig rätt mycket när det väl var dags att börja. Naturligtvis strulade det ju lite med projektorn och PowerPointen, men annars var det väl inget som gick fel - förrutom det där med tiden då kanske.
Det känns ju inte som att det gick "dåligt", mer än att min engelska som vanligt lät grymt illa, men det är ändå svårt att säga; man vet ju inte vad det är de tittar på när de gör sin bedömning och så. Vi får väl hålla tummarna i alla fall.
Nu återstår det att jag måste färdigställa min rapport - jag skrev ju och skickade in den på utsatt datum men det saknades två delar som jag inte orkade hantera då. Borde ju ha gjort det tidigare, men har verkligen inte pallat. Nu måste jag ta mig i kragen och göra det snarast, men det löser sig.

Passade förresten på att kollade vad Åhléns reklamskyltar sa om Twilight när jag åkte bussen hem i dag, och visst stod det 29/4 där. Och hemma bläddrade jag i reklambladet från Elgiganten; de kommer ta 99 spänn för filmen och eftersom det är gångavstånd dit slår vi till där, tror jag allt! ;)

2 kommentarer:

Gina sa...

tar dem bara 99 kr för hela dvd:n med extra material och allt?

Thina sa...

Ja, det utgår jag ifrån.