lördag, april 07, 2007

Dubbelt upp

Har två utmaningar att ta tag i idag. Den första är från Malin, och går ut på att jag ska visa min bokhylla.

Egentligen fick jag den här utmaningen för nästan en vecka sedan, men då var jag i ett skede i mitt liv där jag faktiskt planderade att göra om i min bokhylla så jag tänkte att jag skulle vänta med att visa tills jag var klar med mitt projekt. Men dagarna gick och ingenting hände, därför visar jag den nu som det ser ut. Rakt upp och ner.

Detta är alltså min bokhylla, men som ni ser är den rätt fattig på just böcker...

...men det betyder ju inte att jag faktiskt inte har några! :P Så låt mig presentera min boklåda! Det är precis vad det låter som, en låda med böcker som finns under min säng. Den innehåller väl dock kanske inte så mycket av den litteratur som passar sig för min ålder, utan den är snarare fylld med böcker som jag läste när jag var mellan typ 10 och 14 eller något. Har haft mer, men de finns nog antingen på vinden eller så har jag skänkt bort det till någon.
Innan jag går vidare till nästa utmaning vill jag bara visa den här; en sagobok som jag minns från när jag var mindre och mormor brukade läsa ur. Så för ett par veckor sedan när vi var där och hälsade på frågade jag om hon om hon hade kvar den, och det hade hon. Jag fick med mig den hem. Har läst ett par av sagorna, och det var så härligt att minnas dem!

Okej, så vidare till nästa. Denna kluriga nöt fick jag av niffin, och den går ut på att jag ska visa mitt smyckeskrin. Eftersom smycken inte är något jag har massvis av, eller ens använder särskillt flitigt är det väl inget jag har en sån där jättespeciell plats för, jag låter det mest ligga och skräpa lite som det vill... :P
Men...
...jag har - hör och häpna - trots detta något som ska föreställa ett smyckeskrin i alla fall.
Det är egentligen en sån där låda som man ska ha smink i - vilket även det är något som jag i princip aldrig använder - som jag fick i julklapp någon gång tror jag. Den är från en leksaksaffär dessutom, äkta plast! Haha
Lite variernade innehåll som man samlat på sig genom åren. Örhängerna som ligger utanför skrinet tycker jag är lite extra coola, de är mammas som hon skaffade någon gång när hon var i min ålder. Med andra ord - man behöver inte oroa sig för att halva skolan ska ha likadana! :P
Jag vet inte om jag någonsin kommer använda det där guldiga halsbandet - för det är inte riktigt min stil - men jag fick det nu när jag fyllde 17, och min 7-åriga (nästan 8) lillebror hade valt ut det till mig så det är klart att man blir glad för det i alla fall! Det andra halsbandet som också ligger där synligt, var en julklapp från min morbror och hans fru. Har faktiskt använt det ett par gånger. Tycker att det är rätt coolt :D
Så, that's it. Nu stänger butiken för den här gången, please come again! ^^ (Haha fick Apu-vibbar, han i Simpsons ni vet! ;))

2 kommentarer:

niffin sa...

Wii, så kul att se! Det ser ju ut som ett "äkta" skrin ju. :) Fina grejer! :P
(Plus böckerna - böcker i alla former är love.)

Anonym sa...

Ja, en boklåda är ju en bra lösning hihi! Kul att se både den, hyllan och smyckeskrinet lilla Apu-Thina haha!!