torsdag, april 19, 2007

Ömmande tå

Fick ett litet spel på hunden förrut när hon tyckes skälla något ofantligt för ingenting. Skulle gå ut ur rummet för att skrika lite på henne när jag med vänster lilltå skyndar in i min stol som står där så fint parkerat. Då skrek jag ett par fina ord. Satan i gatan vad ont det gjorde!
Den värsta smärtan är ju borta nu, men det är som sagt lite ömt. Förhoppningsvis är det borta i morgon.

I morgon är jag för övrigt ledig(!!!), för nationella proven i engelska A börjar då, och dessa tog jag redan i julas, så jag är klar med den biten. Och så jag inte har nåra lektioner efter 10.50 på fredagar betyder det leeeeeedigt för lilla mig :D Inga klagomål här inte! ;)
Eller jo, men det är på helt andra saker. Det är komplicerat, så jag orkar inte försöka återberätta det just nu, men det grundar sig i alla fall på att lärare har en tendens att säga två helt olika saker, vilket gör en otroligt förvirrad så att man sedan inte riktigt vet vilket ben man ska stå på. När man sen försöker bringa klarhet i saker och ting komplicerar de till det ännu mer.
Man tycker ju att båda borde veta vad som gäller i sånna där frågor. Är ju min framtid det handlar om!

Försöker skriva min inledning till det stora arbetet. Har ett helt okej utkast, men det kan göras bättre. Frågan är hur. Samt att jag måste hitta den rätta lagapragrafen om skolplikt. Knepigt värre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars tå! Du får vila upp den under helgen då ;)

Thina sa...

haha ja, men igår var det borta :)