onsdag, april 11, 2007

Saru?

Är man seg så är man. Men i ärlighetens namn har jag väl aldrig varit riktigt bra på att på att uppdatera här. Eller någonting annat heller för den delen. Ni skulle bara se mina dagböcker.
En annan grej som jag är dålig på, och som jag vill "varna" om, är att jag vet att jag också är dålig på att svara på era kommentarer! Jag läser dock alla, det gör jag, jag är bara för lat för att logga in och plita in ett litet svar. Det är ju världens enklaste grej, egentligen! Så, förlåt!

Skolan har börjat igen. Hurra! Eller inte. Dock en kortare vecka, vilket inte alls skadar, bara väldigt trevligt!
Just nu är det rätt lugnt, men det är väl det där lugnet före stormen gissar jag.
Har fått en läxa till imorgon;
Vi ska göra en uppsats som är ett sammarbete mellan svenskan och samhällskunskapen. Uppsatsen ska vara på 10 sidor(!!!!!) inom ämnet sociala frågor, tanken är att vi ska välja ut en social fråga, och denna ska vårt arbete grundas på. Oh, shit!
Läxan till imorgon är alltså att välja ut den fråga man vill skriva om, och sedan knåpa ihop en halv sida som ska fungera som en s.k. "tankekarta".
Vi har inte ens riktigt börja än och jag har redan stött på mitt första av många (var så säker, de lär komma!) - jag vet inte alls vad jag vill skriva om! Visst, det finns ju allt det här med droger och invandring och aborter och jag vet inte allt. Men det är sådana där saker som är jättelätt för någon annan att välja att skriva om med, det är ju så det är liksom, men jag vill ha något orginellt! Jag vet att man inte alltid kan få det, men det skulle verkligen vara kul om jag kunde få till det den här gången, det är ju en sådan viktig del av betyget liksom.
Mamma kom faktiskt med ett förslag att jag skulle skriva om skolplikt, är det en hjälp eller bara ett tvång? Inte exakt så hon sa, men jag minns inte de exakta orden. Fast jag önskar att jag gjorde det, för de var bra!
Vet inte än, men jag funderar faktiskt på att ta hennes förslag. Tror att det går att skapa något vettigt av det, om inte annat är det ett viktigt ämne i alla fall!

Till något roligare:
Ni kanske undrar över titeln på mitt inlägg? Det är från Kenny Starfighter, ni vet den där grejen som sändes i SVT för massa årsen med Johan Rheborg i spetsen.
Han är bara för skön, verkligen! Har precis gjort upptäckten att det finns en massa grejer från det på YouTube! :D Om en stund är jag off för att kolla in det lite noggrannare!

Vi ses när vi ses, och inte förr. Det kan ni vara rätt säkra på! Haha

2 kommentarer:

Anonym sa...

du kan ju skriva som anonym haha de gor ja typ alltid /sparks

Anonym sa...

haha det har jag inte ens tänkt på!! tack för tipset! :P /thina