torsdag, december 11, 2008

I'm sorry

Detta var inte precis nya nyheter, så jag vet inte om alla redan vet det och det bara är jag som precis upptäckte det... Men i alla fall, snubblade för en liten stund sedan över den här artikeln(?) på Borås Tidningens nätupplaga.
Den handlar om Alexander Konstantoulas från årets, men även förra årets, upplaga av Idol. Ni vet han som föll på mållinjen och blev så otroligt ledsen?
Det tog ju sedan i alla fall inte lång tid innan man kunde läsa att han fått ett skivkontrakt, och via artikeln kunde man få höra hela hans första singel "I'm sorry".

Bl a så har Anders Johansson varit med och skrivit låten, och det tycker jag att man nog ganska tydligt hör. Väldigt mycket hans sound och det hade lika gärna kunnat vara han som sjung den. Ibland tror jag t o m att jag nästan tyckte att det var han. Men det var kanske bara inbillning från min sida?
Läste några av kommentarerna som folk lagt upp - väldigt mycket ros, men också en del ris. Är beredd att hålla med båda sidorna. Visst är han väl duktig, men som flera påpekat: låten är inte speciellt orginell och man hör massvis som låter nästan likadant varje dag. Nevertheless så måste man ju erkänna att det är en väldigt "lättsam" låt, vars melodi snabbt sätter sig på hjärnan.
Så, det är inte det bästa jag hört, men den får i alla fall inte mina öron att blöda. Låten tillhör trots allt inte den typ av genre jag normalt föredrar.
Vi får väl se hur det utvecklar sig i framtiden för Alex. Känns som att hans övriga låtar kommer vara av liknande stuk. Kan han få mig på fall?

EDIT:
Tror ni inte jag hittar det här nu då?! Jag är ju verkligen så efter..! Haha

Inga kommentarer: