söndag, december 21, 2008

Nu har vi jul här i vårt hus

Nu är jag trött!
Varit iväg en stor del av dagen, även idag. Vid 12 åkte vi till mormor och morfar och fikade. Var riktigt roligt; vi pratade lite om bloggar och varför vissa blir så populära osv. Min morfar pratade om det speciellt, att det är ju inte direkt så att man vill läsa om vad nån åt till frukost och så, utan man måste ju hitta på för att göra det intressant. Tror det slutade med att han skulle ha en blogg där han skrev om sin dag i tvättstugan (han tvättar aldrig, och därför blev det så roligt). Sedan var det massa mer han skulle ha med, men nu minns jag inte vad det var. Roligt var det i alla fall! :P

Sedan var vi runt lite i affärerna vid Sisjön (okej, kanske inte riktigt). Men på Coop var vi i alla fall och de hade 50% rea på allt julpynt, så jag fick ett set med 12 kulor i som jag nu hängt upp i mitt fönster. Blev genast mycket juligare! :P
Finfint blev det; svart, glittrigt, silvrigt och pärlemovitt :)

Imorgon ska det köpas nougat och bakas winernougat! Kanske blir det att sätta ihop ett pepparkakshus också? Köpte Non-Stop för dekoration idag i alla fall.

Inga kommentarer: