lördag, december 13, 2008

Santa's little helper

Santa Lucia, skänk mig en tia. Inte en femma för det har jag hemma, och inte en krona för det har jag i skorna.

Lucia var det ju visst idag också. Det har firats... inte alls.
Men det betyder inte att det varit dött här för det, nej idag har jag varit duktig. Tillsammans med JK, my partner i crime, har vi lekt tomtens verkstad här idag. Kanske inte så avancerade grejer, och allt gick inte som planerat, men förhoppningsvis blir det bra och uppskattat ändå. Vad exakt som varit i görningen tänker jag inte gå in på, för berörda kan få för sig att kika in här and that'd ruin the surprise! :P

Utgången igårdagens Idol-final var nog rätt väntad ändå. Kevin hade aldrig hängt lös och han hade definitvit något speciellt. Alice var också duktig och visst hade det kunnat bli hon som tog hem det med, men ja... Jag hoppas bara verkligen att Kevin inte får samma Idol-vinnar-behandling som tidigare vinnare: ge ut den utlovade skivan och sedan mer eller mindre glömmas bort och försvinnas i mängden. Skulle vara så fruktansvärt tråkigt. Men kanske hjälper det ha den där extra tiden som inte funnits förrut? Två månader i ställer för vad man haft på sig tidigare, typ en vecka eller något sånt? Håller tummarna i alla fall.

Nu kommer mor och far med mat: PIZZA! Me very hungry.

Inga kommentarer: