onsdag, augusti 26, 2009

Catherine 090602

Tänkte att jag skulle dela med mig av något från studenten nu - come on, det är ju bara nästan tre månader senare! Haha Jag skyller på att jag inte haft den här bilden förrän nu... :P


I alla fall, en liten bakgrundshistoria först? Mamma ville vara ute i god till med alla förberedelser inför den stora dagen, så redan för ett år sedan började vi så smått prata om mat, lokal och allt sådant där. Minns inte exakt hur jag kom in på det, men det slutade i alla fall att jag sa att när alla andra fick en sådan där skylt ville jag ha en tio meter lång banderoll med mitt namn på. Catherine består av nio bokstäver, så det skulle bli lagom med så där en meter till varje bokstav tyckte jag. Det blev lite av ett skämt som togs upp ibland, but that's about it...


När vi sedan kommer till lokalen där vi skulle vara efter att ha varit ute ett par varv på stan möts jag av detta ovan! (Till historian hör att jag inte kopplade förrns en bra stund senare vad det faktiskt var! Haha Jag tyckte att det var en fin gest från min mamma liksom, för jag hade kommit på henne en gång med att sitta och så på en av de svenska flaggorna - eller hon mer eller mindre visade mig och sa att hon höll på att sy att överkast till min lillebror som han skulle få i födelsedagspresent. Detta köpte jag med hull och hår och hade aldrig kunnat gissa att det var till mig!) Så, min mamma hade alltså sytt min banderoll åt mig - flaggor, döskallar och hella rubbet! Hon beklagade dock att den inte blev riktigt tio meter lång utan "bara" 9,80 meter - men jag överlevde faktiskt det! :P Haha

Lite tråkigt är kanske att den dessvärre inte fick vara med under själva utspringet. Hade varit otroligt kul att så se folks reaktioner! ;) Och min egen. Hade förmodligen tyckt att det var kul men pinsamt... Haha Mamma berättade att hon hade funderat på att ta med den, men hon hade inte fått tag på nåra riktiga bra pinnar som kunde stötta upp den om den skulle hållas upp, och sedan var det där här med att den ju skulle tagit en hel del plats och andra såna detaljer. Men jag blev glad i alla fall! Jag menar, inte alla som trots allt får en banderoll på 9,80 custom made för sig - ens någonsin! :D

Inga kommentarer: