fredag, augusti 07, 2009

You want a piece of me?

Japp, som utlovat (på rätt dag och allt!) kommer här a little something jag gjorde i mina yngre dagar - närmare bestämt åk 3. När jag gick på lågstadiet hade vi många projekt som sattes ihop till böcker/häften sedan, och jag skulle kunna gissa att just detta gjordes kring Halloween då det blev en bok med spökhistorier vi i klassen skrivit. This is mine - unaltered; stavfel, missade ord och allt (märk väl min fina stavning på ett av namnen - aj spook Swinglish biifår aj iivän njuw itt! Haha)!

Spök-hästen.
För inte så länge sedan fanns det en stor häst som hette Black Bjuti. Det var närmare år 1955. Det var en rik greve som ägde honom. Greven var mycket stolt över sin häst.
En stormig natt hände någonsting förskräckligt, just när klockan slog 12, hördes ett hemskt ljud. Alla som bodde i den stora herrgården vaknade och sprang ut till ladan där alla djuren bodde. När alla var ute i ladan såg dom Black Bjuti ligga död i halmen. Brevid honom låg en lapp, där stod följande: Om du inte ger mig allt du äger och har innan solen går upp dödar jag dig, din familj och alla dina tjänare också, och tar vad jag vill ha! Hälsningar: Albert. Vad ska jag göra?! tänkte greven. Jag måste göra någon ting innan solen går upp. Han gick och la sig igen. Han somnade igen, och helt plötsligt såg han Black Bjuti i sin dröm. Han sa till greven att han skulle göra som Albert hade sagt så skulle han sköta resten. Och greven gjorde som hästen hade sagt. När Albert hade fått sitt kom Black Bjute och jagade iväg Albert. Greven fick sina saker.
Och är inte Albert död så jagar hästen honom fortfarande.

Visst blev ni rädda? Haha

2 kommentarer:

niffin sa...

De är där ute nånstans.. fortfarande.. - Albert & hästen!! =O
Och du måste helt enkelt vara Dhä Åridjinal Swingler! :D

Sandra sa...

Great story!! :D