torsdag, augusti 27, 2009

So your heart of gold turned platinum

Det är väl lite av själve fan vad svårt det ska vara att få tag i vissa saker?!
Åkte in till stan idag med mamma, bl a för att ta oss till Göteborgs studentbokhandel och köpa de där två sista böckerna som jag ännu inte lyckats få tag på. På Gotbok ska nämligen alla titlar som används i undervisningen finnas, men det har inte visat sig vara det billigaste alternativet alla gånger så vi har försökt så mycket som möjligt att finna det på andra håll, men nu var det alltså det bästa alternativet som återstod. Men vad möts vi av där då? Jo, att den ena boken är slut! Skolan börjar på måndag (okej, officiellt börjar undervisningen på tisdag) och de har inte all litteratur man behöver. Mannen bakom kassan kom med nån dålig förklaring om att de "precis skickat i väg en ny beställning och får leveranser varje måndag. Men inte måndagen som kommer nu". Utomordentligt fint, verkligen. Både jag och mamma blev irriterade. Köpte i alla fall den av mina två titlar som de hade inne och bestämde mig för att handla den sista på nätet - det egentligen billigaste alternativet, men då det började bli ont om tid avfärdade vi det. Det blir väl bra tillslut, förhoppningsvis behövs inte just den boken första veckan, vilket jag inte heller tror. Men tycker som sagt(?) att det är dåligt av skolan att välja ut litteratur utan att se till att den går och få tag i på marknaden. Man ska inte behöva åka land och rike runt.
Sedan hade jag tänkt att försöka få nån form av användning för mina 500 kr på Akademibokhandeln, sett ut ett par pärmar jag vill ha så jag tänkte att kunde köpa dem där då. Men tror ni inte att de inte har de pärmarna då då? Självklart. De hade massa andra grejer i den serien men inte pärmarna. Och dessutom har de haft problem med sina leveranser så varor har inte kommit in som de ska, vilket resulterade i att de just nu hade ett väldigt urplockat pennsortiment. Slutade med att jag köpte några småsaker, men ändå. Akademibokhandeln har inte haft något av det jag behövt/velat ha den senaste veckan.
On the bright side så hittade jag och köpte ett par jeans på KappAhl. Hade 250 kr kvar i presentkort där, plus att om man visade SMS i kassan så drog de av 100 kr på priset. Det slutade med att jag bara behövde lägga 49 kr själv. Det kan jag faktiskt leva med! ;)

Inga kommentarer: