fredag, januari 23, 2009

Got to make this one big loving world babe

Pinsammaste incidenten inträffade igår! Var ju som sagt med på Öppet hus, och där hölls bl a ett "föredrag" kanske man kan säga (minns inte vad de kallade det) där lärare och elever berättade om skolan och programmen mm.
Jag stod lite avskilt tillsammans med mina kompisar som också var med när min telefon börjar ringa! Det låter väl kanske inte så farligt, grejen är bara den att min ringsignal är en flicka/tjej som skriker väldigt högt och gällt... Jag rusade ut genom dörren för att svara och och fy fan vad jag skämdes när jag skulle gå tillbaka in sen igen! Har fått höra en del om hur det såg ut och lät... Ingen lärare har kommenterat det än, och jag försökte hålla mig undan både igår och idag (tur att man slutade tidigt!), men mina kompisar var väldigt duktiga på att gå runt och sprida informationen vidare idag... Hmm haha. Okej, ja, lite komiskt var det faktiskt, men ändå! Tur att det inte är så lång tid kvar till studenten! Haha
Anyway, det har resulterat i att jag idag bytte ringsignal till intro-melodin för "Ika i rutan" :P

Sedan tänkte jag bjuda på en låt som jag hörde på radion igår när jag var hos morföräldrarna - jag kände igen den genast men kom inte ihåg varifrån. Sedan när jag började leta efter den hittade jag att den använts i en reklamfilm för SOS Barnbyar (kring 2005 kom jag fram till att det måste ha varit). Försökte leta efter filmen för jag tyckte att det hade varit kul att se den igen, men hade ingen större framgång där, så om någon vet vilken jag tänker på och vet var den kan finnas får ni gärna säga till! :)
I alla fall, låten heter "Did you give some love today, baby" och gjordes i början på 70-talet av Doris. Mycket tänkvärd och fin text tycker jag!

3 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Catrin sa...

Haha, det var ju skitkul!
Nooo! Bytte du? Den var ju riktigt frän! Suck, jobbiga människa!

Pinsamt är vad man kan kalla det, men vi fick oss ett gott skratt i alla fall =D

niffin sa...

Hihi, nåt att berätta för barnbarnen, vettu. ;)

(Ska hålla span efter reklamfilmen. Låten är verkligen så bra!)