fredag, januari 16, 2009

I'll be wearing these scars for everyone to see

Idag har jag lärt mig något nytt: Jesse McCartney är co-writer av Leona Lewis låt "Bleeding love". Det hade jag aldrig kunnat gissa, faktiskt!
Han har gjort en egen version av låten, och jag sitter och funderar... Om han var med och skrev den, räknas det riktigt som en cover då? Haha
Vet inte, tror inte (har fattat det så i alla fall), att det finns någon officiell duet med de två, men här är någon som mixat ihop deras två versioner som om det vore en.
Vet inte vad jag tycker, vems version jag föredrar bäst osv... Vet inte ens riktigt vad jag tycker om låten. Eller, inget illa mot låten egentligen, det är bara det att den är en sådan där låt som fullkomligt spelats sönder så man har liksom tröttnat lite eller något. Kanske därför som man för ett kort ögonblick tänker "jo, men är inte Jesse's version lite bättre ändå?" bara för att det är något "nytt", so to speak, annorlunda. Ja, bara funderingar som sagt.

I övrigt vet jag inte hur det gick på provet idag, kändes bra men ändå inte, svårt att förklara. Och så har jag ont i ryggen, vet inte vad jag har gjort! Det bara smög sig på förrut och nu vill det inte släppa.
Helg igen(!!!) i alla fall. Jag klagar inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

visste du inte att han varit med och skivit den?:P
Det är ingen cover han har gjort av låten. Han har helt enkelt, som du också skrev, gjort en egen
version av den

Catrin sa...

Men det var något nytt för mig med! Wow, säger jag!

Vet du vad vi gör, jag tar det som en hemläxa till på tisdag för att lyssna igenom McCartneys version och så slår vi våra kloka huvuden ihop och tar ett beslut om vilken som är bäst. Vad tycker du om det?

Vi Cat(he)rin(e)-are borde komma fram till något vettigt, eller vad tror du? ;) Det råkar jag tro i varje fall, vi råkar ju bara komma bra överens om saker och ting (men nämn inte twilight för där är vi dock lite olika and you are aware of that). För övrigt brukar det fungera!

Thina sa...

Gina > Haha nää, men så har jag ju aldrig reflekterat över det eller brytt mig heller :P

Catrin > Haha kanske det. Har ju redan lyssnat en gång och tror inte jag kommer komma fram till så mycket mer :P Men ja, vi brukar komma fram till bra saker ^_^