söndag, maj 13, 2007

Fy fan vad jag skäms!

Jag är så arg att jag inte vet vart jag ska börja! Jag riktigt kokar inombords!
Vad fan är det här?! Så pinsamt att det inte går att beskriva, jag vill bara svära och rycka tag i någon och... Gaaaaaaah! Fy fan säger jag bara!
Vad pratar jag om? ESC, såklart!
Är det så här det ska vara kan man väl lika gärna lägga ner skiten, eller döpa om den till EESC - East European Song Contest, för det är vad det har blivit.
Ingen bryr sig om låten längre, det är enbart kompisröstning nu verkar det som. Eller fusk. Naturligtvis var det ju inte bara östländerna som röstade så där, det var andra också, men i alla fall.
Okej att Sverige inte vann, det är faktiskt inte därför jag är arg, helt ärligt, men jag kan gott medge att jag verkligen trodde på en bättre placering. Något de helt klart var värda, och det säger jag inte bara i egenskap av att vara svensk själv, men seriöst, det här är ett skämt!
Jag tycker även att Sverige var bäst, för att de var det! Det var lätt den gladaste låten, bästa framträdandet (med Frankrike close behind), lätt att sjunga med i, och ja... Allt!
Jag ville gråta när jag såg vilka som fick alla poäng; Ukriana, Georgien, Armenien, Bulgarien... Ska jag fortsätta? Finns det någon här som ärligt kan säga att de förtjänade en bättre plats än Sverige till låten sett? Jag tror faktiskt inte det.
Håller med Luuk, det är INTE The Arks fel att Sverige måste kvala nästa år! Som min mamma sa; de borde verkligen se över reglerna för den här tävlingen... Om man ens kan kalla den för det längre.
Hon har rätt även rätt i det hon sa om att det inte är som det var; då var det Jugoslavien och Sovjet. Nu är de typ 1 000 000 i stället. Vi får dela upp Sverige i 17 och Finland i 33.
Ärligt, det hade inte spelat någon roll vem vi skickade, det hade blivit så här i alla fall. Det handlar uppenbarligen inte längre om musiken.
Nej, skärpning! Se över reglerna så kanske jag låter bli att bojkotta det här... fenomenet.
Jag lider med hela övriga Europa som föll offer för det här skämtet.

Så ett par ord om vinnaren: låten är faktiskt helt okej, så inget emot den alls! Förrutom att jag inte tycker att hon skulle börja sitt nummer med ena handen i fickan, men det är en annan historia...
Den är kanske lite deprimerande, men å andra sidan kommer hon kanske från en deprimerande del av världen...
Bara glad att det var hon som vann och inte typ Ukriana eller Bulgarien. Då vet jag inte vad jag hade gjort...

Nu är det dags för sängen, ska gå och lägga mig och försöka komma över det här. Svårt, när det kommer vara överallt i morgon. Suck.

6 kommentarer:

niffin sa...

Tävlingen har vuxit över alla bräddar - de måste göra nåt åt det & det snart!
Kommer heller aldrig att glömma Tomten som prisutdelare... *tar mig för pannan*

Thina sa...

Jag stannade inte ens kvar för att se slutet när hon skulle sjunga igen och allt det. Jag var för arg och irriterad! Hehe
Jag förstår faktiskt inte vad han gjorde där alls, helt fel årstid och allt liksom... Nej, det här är då verkligen nånting man bara vill glömma fortast möjligt!

Anonym sa...

Usch, det är verkligen en skittävling nu! Fattar inte att Sverige kom så dåligt till. När vi för en gångs skulle skickade nånting vettigt!!!
Visserligen hejade jag på Tyskland (men var han tvungen att sjunga på det där fula språket?), men aja...
Som sagt; Ukraina vann i alla fall inte, TACK Å LOV!

Anonym sa...

Förstår precis, sverige behövde inte vinna men vi här nere kommer ju aldrig ha en chans igen att vinna. Det står ju klart nu tycker man. Och vi gav faktiskt östländerna en del poäng men dom undvek oss helt o hållet. Nä det är nog dags o tänka om precis som du sa.

Aradil sa...

Nya regler snarast, annars dör nog intresset för tävlingen är jag rädd. Hur man ska göra för att komma tillrätta med problemet vet jag däremot inte...

Thina sa...

Sarah > Ja men precis! Å jag blir så sur på alla som nu säger att Carola är typ det bästa som hänt Sverige. Det är hon INTE!

allie & aradil > Helt klart! Vi får gå ihop och komma på en lösning!