söndag, maj 06, 2007

Rosa på grönbete

Är man trött nu eller vad?!

Som sagt har jag varit och kollat på kossor idag. Och grisar. Och marsvin som såg ut som bävrar.
Klockan sex ställde jag alarmet på. Lyckades somna om till 06.25, och det var nog rena turen att jag vaknade då! Annars hade jag legat illa till. Vad duktigt av mig.

Timmarna innan kossorna släpptes och vi bara satt där och gjorde ingenting var rätt sega. Tiden vi skulle slå ihjäl efteråt var väl inte så värst överdrivet osega dem heller, men vi fick det att gå.

Naturligtvis glömde jag av att skriva den där påminnelselappen ang. kameran till mig själv, men något måste vara fel, för jag kom i håg kameran i alla fall! :O

Tänkte att jag skulle visa ett par av bilderna jag tog :)
De två första bilderna är från när kossorna släpptes, och de andra två föreställer grisar och får! Haha
Ägnade en del av tiden att gå runt och döpa en del av djuren, eftersom de flesta tydligen inte hade några. Vissa anledningar var att de skulle slaktas, andra att de skulle säljas och jag vet inte allt. Och? Stackarna, namn kan de väl få i alla fall? :D
En liten gris fick heta Inga-Lill, en kalv döpte jag till Bertil. Sedan kommer jag inte ihåg mer. Men fina namn var det som de fick i alla fall! ;)
Doften hos grisarna var hemsk! Den hos kossorna var inte mycket bättre... Gina och hennes pappa skrattade åt mig när jag gick och höll för näsan.
Tror att jag luktar ladugård. Ska duscha snart.
Sedan ska jag återigen gräma mig över allt. Det börjar bli naturligt nu.

3 kommentarer:

niffin sa...

Du har definitivt räddat min dag med dessa bilderna! *ler lyckligt*
Tack! :P

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! De är så söööööta! Fast stanken är jag glad att du inte kan förmedla med bilderna hahaha!!

MissTaken sa...

aaaw! kul att se :)