torsdag, maj 31, 2007

Förhands preview

Haha okej, jag vet, titeln är inte grammatiskt rätt någonstans, men det lät bra! ;P

Har egentligen lite saker att berätta, men de kräver mer engagemang och tid, vilket jag inte har just nu, så jag ska bara lite snabbt visa en annan sak! ;)

Vet inte hur många av er som känner till mitt uttryck "Attans bananer", eller översättningen som Sarah & hennes kompis(?) kom med - "Fouie bananas", men det är i alla fall en grej som jag kör flitigt med och har länge tänkt att det skulle vara coolt att ha en tröja med det trycket. Så har jag suttigt och kluddrat lite för skojs skull och helt plötsligt hittade något som jag var nöjd med, så jag begav mig ut på font jakt för att kunna återskapa i Photoshop, och nu tänkte jag att ni skulle få bli först med att se mitt allra första utkast!
Som sagt, det kommer förmodligen bli en hel del mer exprimenterande, men so far so good ;)



Och tro mig, det stannar inte här, ni skulle bara veta hur många fler idéer för tryck jag har! Så håll ögonen öppna, för en dag kanske de finns tillgängliga någonstans nära er! ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle komma överens med min bror! Han har tryckt massa tröjor by hand, min favorit är "Enjoy climate change" i coca cola fonten, dina är gör snygga! Du har din karriär startad, kontakta NK haha /sparks

niffin sa...

Du är ett geni ju!! Jag vill ha!! :P
(Ahaa, det är det fouie bananas betyder.)

Thina sa...

sparks > Haha man tackar! ;) Men jag vill inte att mina grejer ska säljas på NK, de ska finnas tillgägliga för ALLA, inte bara de med massa pengar!! Dessutom vill jag inte bli snobbstämplad! ;P

soul_bird > Nu rodnar jag!! Tihi men det ska vi kanske kunna ordna en dag ;)
(Jajemensan! :P)

Anonym sa...

Värsta coola tröjorna! Jag vill haaaa!!!

Anonym sa...

JAG VILL HA!!!!!!
Eftersom så många kändisar designar för H&M, kan du också göra det ;)
Hehe, kommer du inte ihåg vem jag gjorde översättningen med? :p

Det var mitt i natten... vinter tror jag. Två trötta töser pladdrade för fullt i en källare i Tollarp.
- Sätter man ihop Frank å Louie blir det Fouie.
- Det låter som en mesig svordom. Jag tror jag har hört det nån gång faktiskt.
- Jaså? *skrattar*
- Åh, man kanske kan säga fouie bananas istället för attans bananer!!! *mer skratt*
- JAAA!!! *ännu mer skratt*

The end.