söndag, maj 27, 2007

Spelningslista

Ja, precis som utlovat - ytterligare ett musikaliskt inlägg! ;)

Snodde den här från Aradil, tyckte den var lite kul :D

Man ska gå igenom sin musikspelare, mobil, I-pod… Ja, vilket som (i mitt fall blev det min spellista i iTunes som granskades). Sedan listar man de två första på varje bokstav. Tycker man att det poppar upp allt för pinsamma låtar så får man lägga till tre extra i slutet under "jag vill tillägga".

A
A bridge apart – Never Say Die
A change would do you good – Sheryl Crow

B
Baby – Stacie Orrico
Bachi bachi – Luca feat Deejay Jay

C
California – Phantom Planet
California Dreaming – Benny Benassi feat Royal Gigolos

D
Dance dance – Fall Out Boy
Dancing lasha tumbai – Verka Serduchka

E
Echo chamber – The Ark
Elevate – Mackenzie 1st

F
Fall baby fall – Ryan Cabrera
Fallen soldier – God or Julie

G
Get busy – Sean Paul
Get your shine on – Jesse McCartney

H
Hallelujah – Rufus Wainwright
Halo – Bethany Joy Galeotti

I
I’d rather be in love – Michelle Branch
I’ll always be right there – Michelle Branch

J
Jag måste hejda mig – Robert Broberg
Jerk it out – The Ceasars

K
Kalles klätterträd – Jojje Wadenius
Keep holding on – Avril Lavigne

L
La la – Ashlee Simpson
LA water – Jonny Was

M
Make this go on forever – Snow Patrol
Maneater – Nelly Furtado

N
Nails for breakfast tracks for snacks – Panic! At The Disco
Nervous breakdown – Mackenzie 1st

O
Obviously – McFly
Oh father – Linda Sundblad

P
Panic – Jonny Was
Paper pieces – Michelle Branch

Q
Quicksand – Lillix

R
Rain – Ola Svensson
Ray – Millencollin

S
S8ter boi – Avril Lavigne
Save me from me – Amber Pacific

T
Take it all away – Ryan Cabrera
Take me away – Pink Slip

U
U + ur hand – Pink
Ultimate – Pink Slip

V
Vacation – Simple Plan
Vacker utan spackel – Joakim Hillson

W
Waiting for you – Allister
Waiting on the world to change – John Mayer

Y
Yesterday’s gone – Ryan Cabrera
YMCA – The Village People

Ä
Är det så här när man är kär – Bert (serien)

Siffror
18 and life – Skid Row
1985 – Bowling For Soup

Jag vill tillägga
Egentligen inget i låtväg. Får väl stå för det som dök upp hehe
Fast typ hälften av de här låtarna hade jag nästan glömt att jag ens hade! :P
Men jag lovar, min spelningslista är betydligt mycket längre än så här! Haha, och många av de här låtarna lyssnar jag faktiskt knappt på ens…

Fritt fram för alla som vill att göra en likadan lista! :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi vad kul att se två stycken Mack1st låtar där! Nog tror jag att jag skymtade God Or Julie där med. Mycket spännande spellista ;)

Anonym sa...

denna verkar rolig, men tror inte min mp3 sorterar i bokstavsordning å då blir de lite jobbigt /sparks

Thina sa...

Sarah > Haha jo då, men de är också de enda som finns :P God or Julie finns det dock fler av! ;)

Sparks > Det var dumt av den!! Men kopplar du den till datan borde det väl gå att sortera på nåt vis? ;)

Anonym sa...

ja får testa de!

Aradil sa...

Vad kul att du tog dig an listan, det var skoj att läsa! Många bra låtar skymtade jag också :)

Anonym sa...

Detta låter kul så jag snor den till mitt MySpace ;)

Thina sa...

sparks (I persume ;P) > Vad bra! :D

aradil > Tihi, den var rätt kul att göra med! ;) Kul att höra! :)

mälin > Det är bra det, jag har faktiskt läst den med ;)