torsdag, maj 17, 2007

Mitt livs historia

Ny utmaning av kära niffin
För er som vill ha en inblick i hela mitt liv, eller nja, kanske halva i alla fall ;)
(Tillägg: Det här är verkligen svårt!)

Namn: Catherine
Alias: From the top of my mind: Thina, Catte, Catiebell, Helga & Pat
Hemligt alias: Superwoman63! Haha, nej inget vad jag kan komma på
Ålder: 17
Bostad: Osäker på vad jag egentligen ska kalla det. En med fyra väggar och tak i alla fall ;)
Avskyr: Finns en del saker att välja på
Ditt bästa minne: Det kan väl inte vara så himla bra om jag inte kan komma på något just nu va?
Ditt sämsta minne: Haha, när mamma dansade fågeldansen på ett disco min klass höll i 6an kanske. Har inget bättre att komma med just nu
Pinsammaste du gjort: Vet inte om jag har något som kan klassas som "pinsammast", snarare flera små pinsamma incidenter som är för obetydliga för att egentligen minnas...
Din bästa sida: Bra fråga. Vet inte ens om jag har någon. Lätt för att skratta?
Din sämsta sida: Skjuter på allt
Beskrivning om dig själv: Jag är inte klok någonstans!
Kärlekslivet: Icke existerande
Klädstil: "Vanliga". Följer inga direkta guidelines, det som är snyggt. Typ jeans.
Komplex: Finns en del att välja på
Vad finns i fickorna: Vilka fickor? Men mestadels inget, typ det vanliga som nycklar...
Jacka: Nån svart tunn sak som jag hittade i garderoben
Bästa personen du vet: Mormor m fl
Sämsta personen du vet: Det ska vi inte prata högt om
Drömyrke: Något där jag får photoshoppa. Eller översätta typ serier & filmer. Det verkar skitcoolt! :D
Dröm: Become something I can be proud of
Det första du tittar hos killar: Ansiktet i allmänhet antar jag
Piercingar: Håll i öronen, 4 st för att vara exakt
Tatueringar: Inga, och som det ser ut nu har jag inga planer på att skaffa heller. Men man vet ju aldrig...
Samlar på: En massa skit
Intressen: Photoshop... Typ
Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Inget speciellt. Så... bra antar jag...
Favoritgodis: Godis <3 Svårt att välja, men gillar Geisha & Ferrari-bilar ;)
Är det nåt du absolut inte äter: En lista på det motsatta skulle vara enklare
Kläder just nu: Svarta jeans, svart topp med vitt tryck (döskalle :D) och en turkos... hmm... swettis i 80-tals stuk. Tänk "aerobics"
Musik just nu: "Sweet Jackie" - Sugarplum Fairy
Vad sa du senast: "Ja" (brorsan frågade om han fick låna min telefon)
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Shit va svårt. Vet faktiskt inte
Sommarplaner: Not telling. Vill inte ha ut nåt i förskott
Är du bra på matte: Råder delade meningar. Enligt mig, inte så värst
Fisk eller badkruka: Fisk! :D
Längd och vikt: Längden är väl typ 1.71 eller något i alla fall ;)
Hur många kuddar sover du med: 3, alternativt 4
Favoritväder: Sol & lagom värme
Spelar du nåt instrument: Nej, men det hade varit skittufft att kunna spela trummor!
Morgon- eller nattmänniska: Lite olika, men mer natt än morgon antar jag.
Sparare eller slösare: Ser nog mig själv mer som en sparare
Vem är viktigast för dig: Kan inte välja bara en
Bästa film: Finns en del att välja på. Men "A walk to remember"
Tror du på liv på andra planeter: Vet faktiskt inte! Men om det fanns det skulle jag inte bli förvånad
Kommer du ihåg din första kärlek: Vet inte om jag någonsin haft någon som jag kan ge den beteckningen... Räknas han? I så fall så är väl svaret "ja"...
Älskar du henne/honom fortfarande: Se ovan. Men det var aldrig kärlek. Bara lite småkär på avstånd... Kanske fortfarande lite...
Har du några homosexuella vänner: Inte vad jag vet
Tror du på mirakel: Vad för mirakel skulle det vara i så fall?
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Med allt man ser och hör - både på TV & IRL - verkar det ju onekligen svårt, men det är väl inte helt omöjligt...
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Beror på vem det är
Ser du på kärleken som ett misstag: Nej. Bara för att allt inte alltid funkar behöver det inte vara ett misstag...
Bio eller promenad: Beror på
Är du kittlig: Ja, lite kittlig är man väl allt. Men absolut inte som många andra!
Snarkar du? Det har väl påståtts ett par gånger, men jag vet egentligen inte
Stjärntecken? Fiskarna
Rädd för insekter? Inte egentligen, men de är ju inte alltid så himla mysiga
Äckligaste insekten: Finns många
Största svaghet: För blyg. Hade behövt vara mer utåt
Det här är jag bra på: Har alltid fått höra att jag är bra på att typ måla och sånt, och sedan engelska med, så jag säger väl det då. Och på att skjuta upp saker till sista minuten!
Bästa bok? Hmm... Svår fråga. "Hur kär får man bli?" & Harry Potter-böckerna säger jag då.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Shit... Flyga hade väl varit coolt, men jag vet inte inte... Förmågan att bli osynlig kanske? Eller läsa folks tankar...
Chips, morötter eller godis? Öh... Morötter! :D Okej, okej, you got me - godis!!
Pizza eller hamburgare? Pizza
Skriver du dagbok? Nej, bloggandet har tagit över
Har du nån flickvän/pojkvän? Nope
Stökigt eller välstädat? Jag gillar när det är städat, men inte så mycket att jag orkar anstänga mig att städa när det är stökigt... Hehe
Gungar du på stolen? Haha ja, till och från. Beror väl på stolen ;)
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Tror inte det
Vilken hand håller du gaffeln i? Höger. Always have, always will
Hur är din drömtjej/kille? Lätt att prata med, rolig & mörkhårig ;)
Hur många syskon har du? 2. Bröder. Yngre. *Suck* hehe
Vad är du mest rädd för? Framtiden i allmänhet. Att saker kommer gå helt piss.
Saltar du på maten? Inte så mycket efter tillagning. Bara pommes frites ;)
Gillar du att sjunga? Nja... gör det väl ibland på skoj om jag får en låt på hjärnan
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Media (även om jag inte fått börja med så många media-ämnen än). Gillar att hålla på med photoshop - bilder & text med allt vad det innebär
Anser du att du är stark? Fysiskt eller psykiskt? Fast skulle nog bli nej på båda ändå
Brukar du sola? Händer väl ibland på sommaren
Vad gör du om du får hicka? För det mesta väntar jag bara på att den ska försvinna
Röker du? Nej
Snusar du? Nej
Använder du knark? Aldrig i livet!
Kaffe, te eller inget? Inget
Har du en besatthet? Shane West & tuggummi. Men jag väljer att hellre se på det som en... passion! :D Haha

Är lika osocial som vanligt och gör som jag brukar - lämnar fältet fritt för vem som helst att fortsätta ;)

6 kommentarer:

niffin sa...

Vad intressant & kul att läsa!!
Gillade verkligen att du omdefinierade besatthet till passion! ;)

Thina sa...

Haha jag kan inte annat än buga, bocka (är inte de två samma sak förresten?! :S) & tacka! ;)

niffin sa...

Haha, jo, det är väl ungefär samma, men visst låter det tjusigare med "p a s s i o n"? ;)

Thina sa...

Helt klart! :D Varför tror du att jag valde det? ;) HAHA
Vi kan ju inte ha folk springandes runt och tro att jag är en besatt & paranoid - helt galen - person! :P

Anonym sa...

Haha, jag kunde inte låta bli att skratta åt
Din sämsta sida: Skjuter på allt
Jag såg någonting heeeelt annat framför mig. You're dangerous!!!

Thina sa...

Jaa, men hur vet du att det du tänker på inte är det jag syftade på?! *mindgames*