söndag, juni 17, 2007

LiveJournal

Vet ju att detta är ett fenomen som knappast är nytt, men på senare tycker jag ändå att det börjar bli mer och mer av det och jag tycker att det verkar vara en bra grej - det lilla som jag sett och så som jag uppfattat det.
Det är därför som jag smått börjat fundera på att skaffa en själv, fast som jag sa så är vissa bittar fortfarande lite luddiga så därför tänkte jag vända mig till er och hoppas att någon skulle kunna försöka ge mig en liten förklaring av vad LJ faktiskt är... :)

Var nyss inne på Kanal 5's hemsida för att se om jag kunde hitta något om när OTH drar igång igen eftersom jag börjar få riktig abstinens nu, och först såg det mörkt ut för jag hittade inget, men i Access hittade jag ett inlägg någon skrivit om att det skulle komma tillbaka igen i slutet av augusti...!(!!) Hur ska jag kunna vänta så länge?!
Fast det kanske ligger en tanke bakom; hittade nämligen ett annat inlägg som en skrivit som sa att säsong 5 av serien inte skulle komma tillbaka i amerikansk TV förrns i januari nästa år, så 5:an har kanske valt att göra såhär för att man inte ska brhöva vänta allt för länge sen igen... I så fall kan jag väl kanske acceptera det... Kanske.
På tisdag 21.00 drar tydligen Gilmore Girls igång igen också. Sista säsongen. Synd.

4 kommentarer:

niffin sa...

LJ är en superuppfinning, tycker jag. (Bara en sån sak som "friendssidan" - där du kan läsa alla du addat (även communities)).
Är tämligen säker på att du skulle gilla det! :P

Thina sa...

Haha okej, men vad har man den till då..? :P Har ju sett att många lägger upp typ sina iconer eller t ex penslar, är det det som är meningen att man ska göra eller? Eller det kanske funkar som en vanlig blogg? Fast innan jag kan skapa ett konsto måste jag komma på ett bra användarnamn... :P hehe

niffin sa...

Den blir vad du gör den till! :P
Jag började med tanken på att blogga - mest med bilder. Nu har jag den som ikon+hundbildblogg & utnyttjar allt intressant man kan hitta. För letar man efter något, hittar man det förr eller senare på LJ. ;)

Thina sa...

Haha okej, ja jag lär väl mest lägga upp iconer och sånt, har ju redan en blogg här som funkar utmärkt! ;)
Då var det bara ett hinder kvar då... Ett namn! Haha det här kan ta tid... :P