onsdag, juni 06, 2007

POTC 3

Var alltså på bio och såg den tredje filmen i Pirates-triologin.
Var på Bergakungen för första gången och ja, det var verkligen stort!
Tror inte jag kunde haft en så mycket bättre plats heller! Vi hade s.k. "Plusstolar" vilket innebar bl a mer benutrymme. Jag tänkte att det kanske rörde sig om ett par decimeter, men ack vad jag bedrog mig! Utrymmet var stort nog att rymma ytterligare en rad med stolar. Dessutom satt jag i princip så mycket i mitten man kan komma, och det stora avståndet till nästa rad gjorde att man inte fick en person precis framför sig som skymde utsikten. Tror faktiskt inte att något annat än perfekt passar in här! :D

Så vad tyckte jag som själva filmen?
Jag har ju fått höra antingen att den var skitbra eller skitkass. Inget mellanting. Så kanske jag blir först med att placera den i det facket.
Kan hålla med att den till och från var något rörig och kanske lite "mörkare" än de andra två, men den innehöll trots det en del skratt, den med.
Den kanske inte är den bästa av de tre filmerna, men jag tycker absolut inte att den var så dålig som så många påstår!
Vad skulle då benämningen på denna film kunna vara? Definitivt en utstickare!
Haha jag tyckte nästan lite synd om Jack på slutet :P
Lite sorgligt dock att veta att that's it. Det var den sista filmen. Visst skulle det väl kunna vara möjligt att göra även en fjärde film, men jag betvivlar faktiskt att det skulle kunna bli något bra av det, få fram en riktigt story och så. Måste nog säga att jag tycker att den fick ett ordentligt avslut trots allt.

Har ni sett de andra två, men inte denna? Oavsett vad alla säger - se den! Skaffa er egna uppfattning om den!
Ni kanske kommer att tillhöra gruppen som tycker att den är helt värdelös, men då har ni åtminstone fått hela storyn.

Var faktiskt en sak som förvånade mig i den dock! Som ni säkert vet är ju Stellan Skarsgård med i den, i rollen som Bootstrap Bill. Jag förväntade mig att man i eftertexterna och det skulle stava hans efternamn med ett A istället för ett Å, men de använde faktiskt ett Å. Kul, tycker jag! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

va de första gången du va på bergakungen? hehe söt /sparks

Thina sa...

haha jaa, de har inte blitt av tidigare :P

MissTaken sa...

Å lyllos dej som fick en massa plats på bion :P
Håller med dej om filmen ;)