söndag, juni 03, 2007

Thina, Tobbe & IKEA

Träffade Tobbe idag! :D
Vi hade skitkul (nästan hela tiden ;P), sprang runt på K-Center, Coop, Eken, El-Giganten & OnOff. Han letade efter nåt jäkla Wii-spel. Naturligtvis utan att hitta det haha. Vissa ställen tvingade han mig att besöka två gånger, man måste ju kolla så att det inte fanns på lagret. Det gjorde det inte :P haha
Men bäst av allt var ändå vårt besök på IKEA! Vi hittade en underbar soffa som vi gillade - 5 000 spänn, som hittat :P
En av de viktigaste händelserna var nog när han kom ut ur garderoben. Bokstavligt talat.
Det var en mysig liten garderob, Tobbe refererade till den som en bastu hehe
När vi gick omkring där tog vi en sån där inköpslista och började skriva upp allt vi ville ha. Det här är vad vi kom fram till;

  • "Viren" - en toalettborste. Alltid bra att ha! haha
  • SS. Det står för "skön soffa", det var den vi provsatt ett bra tag :P
  • "Kura" - har för mig det var en säng. Eller något man sätter på sängen, minns inte riktigt haha
  • "PS Lömsk" - en sån där äggstol med ett nedfällbart skydd. Vi var noga med att lägga till att vi vill ha dem i storlek XL, så att vi får plats i dem! ;)
  • "Klappar Isbjörn" - en skitmjuk & go söt liten isbjörn. Den ville jag ha.
  • "Minnen Drake" - nån typ av drake. Tobbe ville ha den istället för isbjörnen hehe
  • Tennisboll. Tobbe som fick för sig att han behöver :P
  • Mat. Vi gick förbi resaturangavdelningen, gissar att Tobbe blev hungrig haha
  • "IKEA 365+" - nån typ av kastrull- & grytset hehe alltid bra att ha!
  • "Skarp" - en klocka. Tobbe tyckte att den var nödvändig.
  • "Ludde" - skitmysig fårskinnsfäll haha

Jag snodde på mig en massa pennor med. Kan låna ut dem till folk i skolan i höst när de måste låna en penna. Man får ju aldrig tillbaka dem, men på det här viset gör det inte så mycket haha :D

Vi käkade på McDonald's efter besöket på IKEA, vi beställde helt naturella hamburgare, fast det fattade inte jag först! Haha. Därför blev det en hamburare med mycket ketchup haha. Efter det bestämde sig Tobbe för att choklad var passande i sommarvärmen, så det blev efterrätten. Inhandlad på Willys haha

Ett av de viktigare ämnena under dagen var det som handlade om att vi ska utrota fjortisar. Jag vill därför här och nu ta tillfället i akt och uppmana alla fjortisar som kan tänkas se det här (usch, ryser vid tanken!) att se sig om både 1 och 37 gånger extra innan de går över vägen! För jag kan stå där och vänta... :D

Det var sagan om Thinas & Tobbes söndagsäventyr det, förstår att ni är avundsjuka som inte fick vara med! ;D haha

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ni verkar haft det kuligt hihi!!

Mitt mål en gång var att ta en IKEA penna på varje ställe man kan och se hur många man får ihop.
Efter bara en liten stund kunde jag konstatera att jag redan hade missat flera ställen, så jag har inte lyckats med det ännu haha!!
Men en dag. Då ska jag baskemig ha gjort det.

P.S. Om någon har gjort det någon gång på IKEA i Älmhult, berätta hur många ni fick ihop. D.S.

niffin sa...

Haha, vilken kul dag ni verkar ha haft!! :P (Tack vare Days, ju!)

MissTaken sa...

Haha låter ju som en toppendag!! ;D

Anonym sa...

Låter som ni hade skitkul tillsammans!!!
Sikken tur att man inte är en fjortis då :p

(snacka om chock när det kom typ spansk spam här mitt i allt, haha)

Thina sa...

mälin > haha jag önskar dig all lycka till! ;D

soul_bird & missyT > jaha då, det har vi verkligen!! :)

sarah > jaa håller med. Hade du varit en så jag nog ifs inte pratat med dig... :P

var det spanska?! min bästa gissning var italienska, eller möjligtvis franska!! Hahaha