lördag, juni 23, 2007

Utslagen hjälte

Finns bara ett ord för att beskriva mig bäst just nu - exhausted!
Vaknade vid halv 11, men kunde knappt hålla ögonen öppna. Trots det kunde jag inte finna ro att somna om så jag gick upp, och sen dess har jag varit sådan här.

Gårdagen var... jag vet inte riktigt, men låt oss säga att jag hade nog lika gärna kunnat stanna hemma. Vet inte om det hela blev en aning misslyckat...
Det började ju redan tre (även om vi var närmre en timma sena!) och de som drack började väl i princip att dricka med en gång. Klockan hann knappt bli sju innan de var dyngraka! Det blir ju inte roligt då, kvällen kändes ju helt överflödig egentligen.
Regnet var ju inte det roligaste heller, så jag och mamma satt inne hela tiden. Mycket bättre, vi hade trevligt där med. Med endast apelsindrick och cola light i kroppen!
Mamma hade lovat att vara chaufför för de som behövde, de var bara ett par som behövde, så vid halv ett-tiden körde jag och mamma hem dem. Tanken var att vi skulle tillbaka sen och plocka upp pappa, men när vi ringde hade han fått för sig att han skulle stanna kvar så vi åkte hem direkt. Den var nog runt halv två-två när vi var hemma igen och jag äntligen kunde komma i säng.

Nej, en del människor där var inte riktigt kloka och jag insåg ytterligare en anledning till varför jag aldrig ska supa mig sådär full! För det första, tänk hur mycket man gör bort sig!
Okej, om jag kommer vara den där nyktra är ju chanserna stora att jag också är den som kan komma att få agera chaufför, men hellre det! Då kommer jag inte behöva vara beroende av att någon annan är nykter eller så och jag kan göra som jag vill!
Nästan alla säger att även om jag inte gillar någon alkohol nu så kommer det komma senare, och det kanske det gör (även om jag faktiskt inte direkt tror det), men jag skulle ändå aldrig kunna bli så där.
Jag är ett stolt Fanta-barn!

Nu ska jag kolla vad som är på TV idag, och sedan ska jag... göra något lugnt!
Hoppas att ni kanske hade det lite bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är skitbra att du inte känner något sug efter alkohol!!! Hoppas att det fortsätter så.
Som du vet, är jag med emot allt det här fylleriet, å nu mer än nånsin. På Louie's 18 års fest fick jag lite mycket att dricka (något jag VERKLIGEN inte är stolt över). Jag gjorde visserligen ingenting dumt, jag minns allt som hände å så, men dagen efter var ett rent helvete.
Nu kan jag bara säga om de som dricker varje helg; ni är helt jävla pantade! Det är inte det minsta kul. Inte ens medan man är 'lullig'. Blicken är suddig, det snurrar till utan anledning.
Nä, för tillfället är jag nykterist. Och tills vidare får man stå ut med irriterande kommentarer från släktingar. Jag vet att jag gjorde fel. Till skillnad från alla andra har jag uppenbarligen lärt mig från mina misstag.
Jag är stolt över dig! Å fall aldrig för grupptrycket ;) (vi får träffas snart, så kan vi vara nyktra tillsammans, hehe)

Thina sa...

Amen to that sister!
Om man nu ska säga något "positivt" till vad du just berättade så är det väl att det du lärde dig något då :P
Jaha-arå, det måste vi göra!!! :D